Igen, a hírek címeivel van teendőnk. Valaki érti, hogy mekkora potenciál van egy jó címben, de sokan nem tartják fontosnak a tartalomkészítők közül. A most olvasott cikk címe azért erős, általában kétségbeesett marketingesek próbálkoznak be a naív olvasókkal, akik 1 nap alatt szeretnének 35 kg-ot lefogyni, vagy egy hét alatt meggazdagodni a tőzsdén. Azonban van igazság abban, hogy a figyelemfelkeltő cím sokkal több kattintást eredményez.
A cím, amely felkelti az érdeklődést, betölti a szerepét: arra ösztönzi a látogatót, hogy rákattintson, és elolvassa a tartalmat. Vagyis érje el a tartalom közlőjének a célját (vagy legalább egy részét). Sokan a címet egy kötelező elemnek tekintik, amelyben leírják, hogy hol, mi történt, a cikkben pedig ezt taglalják.
Az igazán jó cím az érzelmeinkre hat (“de érdekes!”, “hogy mik vannak!’, “Úristen, ez velem is megtörténhet”, …), és arra készteti az olvasót, hogy azonnal reagáljon az impulzusra. Nézzünk egy példát!
Megnyitott a szamolyszökölcei strandfürdő
– ez egy általánosnak tekinthető, tájékoztató cím: hol, mi történt. A fürdőben található sós vízű medencét viszont csak a cikk tartalmi része említi. Ez a cím “nem hökkenti meg az olvasót”, nem derül ki, hogy meglepetések is várják a látogatókat. Nézzük erre egy másik lehetőséget:
Valódi tengerben fürödhetünk Szökölcén
Egy másik példa:
Új üzemet avattak fel Szolnokon
ezzel szemben, ha
Robotok gyártanak gépeket – XXI. századi technológia Szolnokon!
címmel találjuk meg ugyanazt a hírt, szinte biztos, hogy jóval magasabb látogatottságra számíthatunk.
Néhány dologra azonban vigyázzunk: például ne írjunk valótlanságot a címben. Ne vezessük félre az olvasót, és ne vigyük túlzásba a “kattintásvadász” címeket. Van jó néhány hírportál, amely kizárólag a fenti módszerekkel dolgozik. A főoldalon lévő híreik 80-90 százaléka titokzatos cím, rejtélyes félmondat, mint például:
Nem fogja elhinni, mitől fogyott le a híres színésznő
vagy
Holnaptól megváltozik az életünk! Önt is érinti!
Szóval néha úgy tűnik, hogy a kattintások száma a fontos, nem pedig maga a tartalom, az, hogy egy érdekes című cikket minél többen elolvassanak.
Érdemes tehát megfelelően átgondolva és kellő visszafogottsággal tartalom címeket írni, hiszen attól a pillanattól, ahogy a látogató rájön, hogy őt átverik, valószínűleg nem lesz tovább törzsvendégünk.
Amennyiben jól (kiegyensúlyozottan) használjuk a címadás lehetőségeit, sokkal több látogatónk lehet, mint azt elsőre gondolnánk.