Mindent egy lapra, avagy használjunk-e saját weboldalt a közösségi oldalakon kívül?

Mindent egy lapra, avagy használjunk-e saját weboldalt a közösségi oldalakon kívül?

Helyes döntés-e, ha a céges online jelenlétet kizárólag a közösségi oldalakra korlátozzuk? Hogyan befolyásolhatja vállalkozásunk jövőjét, ha ilyen döntést hozunk? A céges weboldalaknak befellegzett? 

Gyakran halljuk, hogy cégek nem üzemeltetnek saját weboldalt, helyette a közösségi oldalakra összpontosítanak, céges FB oldallal. Milyen pozitívumai lehetnek a döntésnek?

Elsősorban kevesebb munkával jár, hiszen nem kell egy weboldalt “kitalálni”, megtervezni, legyártatni, üzemeltetni, frissíteni. A közösségi média felülete pedig adott, a megjelenés ingyenes, “csak” a tartalom frissítésével kell foglalkoznom. Könnyen elérhetnek, hirdetni tudom az oldalt a Facebookon, követőim vannak, “tökjó”.

Röviden ennyi.

Most nézzük a hátrányokat.

Az oldal, amin megjelenik a cége, az nem az Öné. Nem az Ön tulajdona. Nem fizet érte. Éppen ezért lehet, hogy holnap teljesen másként néz ki. Lehet, hogy megváltozik az elrendezése, a színe. Az is lehet, hogy holnap megszűnik (ez utóbbi azért nem valószínű, de Ön nem élhet semilyen kártérítési igénnyel, hiszen ez egy ingyenes szolgáltatás). Semmi sem garantálja ennek az ellenkezőjét.

Emlékszik még arra, amikor a Facebook bejelentette, hogy másnaptól a céges posztok nem lesznek láthatók automatikusan minden követőnél, mint korábban? Akkor igen, ha fizet érte az oldal kezelője. Szóval ilyen ez a történet.

Nincs ingyen kaja,

senki sem dolgozik azért, hogy “jótékonyságból” ingyenes szolgáltatást hozzon létre. Nincsenek ilyen jófej profitorientált cégek, ne álltassuk magunkat. Mindennek ára van. Van ingyenes levelezés (Gmail), de “fizetünk érte”, mert reklámokat kapunk, ráadásul mindent tudnak rólunk, hogy jól célozható ajánlatokkal támadhassanak meg minket. Nincs ingyenes weboldal készítés, mert megjelennek az oldalunkon reklámok, ráadásul akár a konkurenciánk hirdetése is.

Visszatérve a közösségi oldalakon való megjelenésre: nem úgy néz ki az “Ön” oldala, ahogy Ön szeretné, hanem úgy, ahogy a FB (, Twitter, Instagram, stb.) azt előírja, meghatározza. Nincsenek egyéni oldalak, saját menüpontok, egyedi struktúrák, saját design, űrlapok, termékbemutató oldalak, … , a felsorolást még sokáig folytathatnánk.

Másrészt, komolytalan egy cég, amelynek nincs weboldala. Pont úgy, ahogy például a céges email címnek egy ingyenes, freemail-es vagy gmail-es címet kapunk meg. Nincs egy vállalkozásnak évente 6-8 ezer forintja, hogy saját domain néven levelezzen?

weboldal-marketing Mindent egy lapra, avagy használjunk-e saját weboldalt a közösségi oldalakon kívül?

És akkor még nem beszéltünk azokról az adatvédelmi incidensekről, amiket szinte hetente hallani email címek, nevek, adatok -akár szándékosan kiadott, akár feltörések következményekénti- jogosulatlan megszerzéséről.

Persze nem gondoljuk azt, hogy a közösségi oldalakon nem szabadna megjelenni. Sőt, nagyon is kívánatosnak tartjuk. Ám kizárólag erre alapozni az online jelenlétet, marketinget, finoman fogalmazva: H I B A.

Szóval,

mutasd a weboldalad, megmondom, ki vagy!


Talán ezek a cikkek is érdekelni fogják