Ez a cikk nem a kereskedelmi marketingről szól, csupán a technológia adta lehetőségekről. Minden webáruház alapvető célja a forgalom növelése, és a vásárlók megtartása, bővítése. Számos technológiai megoldás nyújthat segítséget ezen célok hatékony megvalósítására, egy rövid áttekintéssel szeretnénk bemutatni a legsikeresebbeket.
Használja a közösségi oldalakat
Ez annyira magától érthetődő, hogy nem kívánunk túl sokat foglalkozni vele: a szociális hálózattal több embert ér el, mint nélküle. Ha nem használja, lecsökken a potenciális ügyfélkör.
Minimalizálja a vásárlás nélkül távozók számát
A fizetési folyamat során távozók megtartására, ösztönzésére számos megoldás létezik: ilyen az ingyenes szállítás, kupon vagy egyedi kedvezmény. Szintén hatásos egy automatikus “emlékeztető” levél, amely tetszés szerinti időben (de lehetőleg 24 órán belül) kiküldhető, emlékeztetve a vásárlót arra, hogy terméket helyezett a kosárba (és ha most vásárol, ingyenesen szállítunk…).
Küldjön hírlevelet
Ne zaklasson, csak időnként keltse fel a figyelmet. Hetente vagy kéthetente küldött hírlevél, amely ráadásul kedvezményeket is tartalmaz, nagy érdeklődéshez és kevés leiratkozáshoz vezet. A webáruháza rögzíti az ügyfél adatait – a legjobb, ha külön vezeték- és keresztnév szerint-, ezért néven szólíthatja vásárlóit.
Élő ügyfélszolgálat
Működtessen chat-robotot, ami egy online ügyfélszolgálatot jelent, és a vásárló – kérdések esetén- azonnal válasz kaphat.