Weboldal, ami egyetlen oldalból áll: ez a “One pager” weboldal: mikor előnyös és mikor nem, mire használjuk és mire ne?A One page weboldal nevéből is adódik, hogy egyetlen oldalt tartalmaz, olyan, mint egy főoldal, csak minden tartalom ezen a lapon található. Tehát itt látható a galéria, minden információ a termékről/szolgáltatásról, kapcsolatfelvételhez szükséges adatok, hírek, és még sok más.
Lehet menüsorunk: a menüpontokra kattintással nem új lapra jutunk, hanem az oldal különböző szakaszaihoz: például a Hírek menüpontra kattintással az oldal közepén elhelyezkedő Hírek blokkra “gördül” az oldal automatikusan.
A terjedelem tehát szinte korlátlan, írhatom a tartalmat a végtelenségig, azonban jó, ha tudjuk a következőket:
Olvasó korlátozott figyelme
Teljesen felesleges több ezer mondatos leírást elhelyezni az oldalon. Azt valószínűleg senki sem fogja elolvasni. Törekedjünk a rövid, lényegre törő és érthető megfogalmazásra.
Áttekinthetőség
Célszerű jól strukturálni a tartalmat, szellős, tényleg csak lényeges részekre osztani a tartalmat. Fontos, hogy a látogató figyelmét ragadjuk meg, és ne riasszuk el a rengeteg szöveggel, zsúfolt tartalommal.
Oldal letöltési (fájl)mérete
Hiába korlátlan tartalmat tudok erre az egy oldalra feltölteni, a látogatók (és ezáltal a Google is) a gyors oldalletöltést részesítik előnyben. Ha pedig az oldalra 10-20MB méretű képekkel “gazdagítom”, valószínűleg nem leszek előnyös pozícióban a Google találati listáján. Próbáljuk az oldalunk letöltési méretét (vagyis a kódok, szövegek és képek összességét) 1-1,5MB alatt tartani.
Korlátozott lehetőségek
Nehézkes -több termék esetén- külön termékmegjelenítést alkalmazni, és még számos esetben ütközhetünk korlátokba. A legjobb, amit tehetünk: ténylegesen akkor alkalmazzunk One Page weboldalakat, ha arra valóban szükség van: termékoldala, kampányok, landing page-ek részére. Hiszen elsősorban ezekre az esetekre találták ki ezt a megjelenési formát.