Mi kell egy jó főoldalhoz?

Dilemma. Van egy jó honlapunk, de mit tartalmazzon a főoldal? Mindent, és legyen ez egy One Page – weboldal? Csak egy videót? Hireket is? Vagy bemutatkozást? Segítünk a döntésben!

A főoldal a honlapunk legfontosabb oldala, valószínűleg ezt nyitják meg a legtöbben (de nem minden esetben kezdi itt a böngészést a látogató!), tehát kiemelten fontos területe ez a webhelyünknek.

Sokan tanácstalanok, mire is jó, mi inkább

a fő szempontokat vázoljuk.

A célunk az, ha a látogató megnyitja a főoldalunkat, maradjon az oldalunkon. Ergo, keltse fel az érdeklődést. Úgy áruljon el információkat, hogy további aloldalakra kattintásra ösztönözzön.

Legyen érthető, mert ha a látogató a nem megfelelő nyelvezetet, kusza struktúrát, túlzsúfolt megjelenést, esetleg nem a témába vágó tartalmat talál, nem marad néhány másodpercnél tovább.

Miért jó az, ha a főoldalon kívül további oldalakat is megnyit a látogató?

Például a

SEO

miatt. Vagyis a Google úgy fogja értékelni az oldalt, hogy az valóban értékes, hasznos információkat tartalmaz, amely felkelti a látogatók érdeklődését. És a legfontosabb mutatók a webhelyen eltöltött idő, az oldalon való kattintások (vagyis a meglátogatott aloldalak) száma, illetve a visszatérő látogatók (erről egy későbbi posztban bővebben).

Tehát ne áruljunk el mindent, adjunk esélyt az aloldalaknak is.

Végezetül, kerüljük a “Bemutatkozás: Cégünk 1950 óta végzi tevékenységét…” tipusú, a cégvezetőn kívül tényleg senkit nem érdeklő szövegeket.

Helyette röviden mutassuk be a termékeinket, néhány hír bevezető szövegét, videót, érdeklődést felkeltő blokkot helyezzünk el a főoldalon, amely legyen egyértelmű, átlátható, célratörő, és nem utolsó sorban

érdekes.